al over de helft - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu al over de helft - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu

al over de helft

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Job

22 Februari 2017 | Aruba, Wayaca

Hoi allemaal,

Ik kreeg al mails van Bennie (mijn oudoom, de broer van opa Leo) en oma Truus en oma Gerry en van Marleen, waar mijn verslag bleef. Mijn computer was niet kapot maar ik had er gewoon geen zin in. Ik heb zoveel te doen, ook heel erg leuk hoor.
Hier is dan het verhaal:
Ik vond het heel leuk dat oma Truus en opa Leo er waren. We gingen de vuurtoren beklimmen, daar kon je zien dat de Atlantische oceaan en de Caribische zee bij elkaar komen. We lieten opa en oma ook de carnaval zien. Dat vonden ze heel leuk. Vooral oma, die maakte overal foto's van.
Papa is jarig geweest, toen gingen we ook naar Bingo, dat was ook met opa en oma, dat vonden ze ook heel leuk. Je kon daar heel veel dingen krijgen. Garnalen maar jammer genoeg geen sushi. Daar gaan we nog wel een keer naar toe met Janneke en Daan. Janneke is een vrouw die ons heeft geholpen waar allemaal winkels zaten en die heeft ons geholpen met dat soort dingen. Mama kent die via een collega en zij woont hier sinds juli en blijft 3 jaar. Daan is de bondscoach van het Arubaanse volleybalteam hier, dames en heren.
Ik at bij Bingo vismedaillons en garnalenpasta. En als toetje een brownie.
We gaan met Janneke en Daan ook sushi eten en we zijn ook al eens met hun weggeweest. En Janneke is ook de zwemjuf van Brent. Heel leuk. Maar nu heeft hij sinds kort een andere juf.
Voor ons kado kreeg papa een discovery dive, dat vond papa heel erg leuk. Hij ging heel diep de zee in met een zuurstoffles. Toen opa en oma weggingen, vonden we heel jammer, maar het hockeyteam van Laren was er ook. Ik heb Naomi van As nog de handtekening gevraagd, ze is van zappsport, en ook nog op de foto geweest. Die heb ik hier ook bij gezet.
Daarna hadden we rust voor onszelf omdat we nu 2,5 week opa's en oma's hier hadden. Dat was ook wel leuk maar ook wel fijn dat we weer samen zijn.
Met iedereen gaat het wel goed op school. Ik voetbal in de pauze met jongens en Tygo heeft zijn eerste wedstrijd van het school-voetbaltoernooi gelijk gespeeld, en ook gescoord. Ik vind het wel jammer dat mijn klas niet mee doet. Mijn cijferlijst was heel erg goed, daar doe ik ook een foto van. Ik had daar 7 tienen! En vandaag had ik een 8 voor verkeer. Je moest leren hoe je over moest steken en wat je als voetganger allemaal moet weten. Heel makkelijk.
De lighting parade was leuk geweest geweest als we het goed konden zien. We hadden van te voren geen stoeltjes neergezet en alles was bezet, dus we stonden helemaal achteraan. Mama en papa zeiden dat het mooi was. De muziek was wel mooi. Toen ik daar rond rende heb ik nog heel erg diarree in mijn broek gehad. Dat was niet fijn maar ik lach er nu wel om. hihihihi
Maandag hadden we een extra dag vrij omdat het carnaval is, wij hebben hier verder geen vakantie van school. We gingen naar Palm Island met de boot. Palm Island is een eiland van Aruba, het klinkt heel raar want het is een eiland van een eiland.
Je had daar een waterpark, een schildpadden habitat en een hele rare kreeft hadden we gezien. Mama vond het er een beetje raar uitzien want hij had iets van zes poten en een hele rare grote kop.
Je kon daar de hele dag eten en drinken halen, ik ben nog van de kabelbaan, airjumpers en de bananenboot geweest. De bananenboot is een boot die door een speedboot wordt getrokken en het lijkt op een gele stronk. Je moet je eraan vast houden anders val je in de zee.
Morgen hebben we carnavalsavond op school. Mama heeft lichtgevende brillen en leuke kettingen gekocht. Vrijdag hebben we jump-inn. Ook een soort carnaval, dansen en springen.
Dat was mijn verslag. Ik ga nu douchen en zwemmen in ons zwembad met Tygo.

Un brasa van Job (1 sunshi speciaal voor mijn peettantes.) Jullie mogen gaan kijken wat het betekent.

  • 22 Februari 2017 - 22:26

    Jolien:

    Wat een leuk verhaal weer Job! Ik vind het heel erg fijn dat het zo goed gaat met jullie maar ik mis jullie wel hoor. Vooral nu ik vakantie heb, dan kan ik niet even langs komen en met jullie spelen. Vandaag zijn Job en ik wezen skieën, heb je het filmpje gezien van mij?
    Ik vind het heel erg knap van jou dat je zo'n goed rapport hebt. En wat leuk dat Tygo heeft gescoord met het voetbaltoernooi. Goed van hem!
    Veel plezier met zwemmen en doe papa, mama, Tygo en Brent de groetjes van mij.
    Van mij een sunshi terug! (ik heb meteen even opgezocht wat het betekent)

  • 23 Februari 2017 - 09:24

    Nienke:

    Hoi Job! Zo te lezen zijn jullie al een paar weken bezig met de carnaval. Teun Roos en Gijs mogen vrijdag verkleed naar school. Teun gaat als batman Roos als bloem en Gijs trekt een bumba pak aan! Ik zal vrijdag wel een fotootje sturen! Vrijdag de laatste dag naar school en dan hebben we vakantie! Doe je de groetjes aan papa mama Tygo En Brent? En jij krijgt van mij ook een sunshi terug! (Ik weet ook wat het betekend

  • 23 Februari 2017 - 10:36

    Oma Gerry:

    Fijn, weer zo'n mooi verslag, ook al had je er niet zo veel zin in. Jij leert zeker ook al om alles poco poco te doen. Palm Island lijkt me ook super mooi voor jullie, omdat jullie van klimmen, rennen en water houden.
    De foto van het voetbal is ook leuk en handig dat alle jongens zwart haar hebben, behalve Tygo, zodat je hem goed kunt herkennen. en de foto van je rapport ook, want daar staan zulke mooie cijfers op. Heeft Tygo ook zijn cijfers voor de toetsen al terug of had zijn juf nog steeds geen tijd?
    Veel plezier bij het carnavalsavond feest en bij de jump-inn morgen. Wij jumpen hier wel met de carnaval.
    groetjes en een sunshi voor jullie allemaal.

  • 23 Februari 2017 - 10:41

    Oma Truus.:


    Hallo Job,

    Natuurlijk is hier iedereen nieuwsgierig hoe het met jullie daar gaat in Aruba.
    Ik kan wel geloven dat je niet altijd zin en tijd hebt om een verslagje te schrijven want je kunt er zò veel doen en het is er zò warm. Wij snappen het helemaal!!
    Het was erg fijn om op Aruba te zijn en soms wat samen met jullie te kunnen doen. Fijn dat jullie ook nog een keer in ons appartement op visite kwamen.
    Knap van Tygo dat hij ook nog een goal maakte en nog wel in een ècht stadion!!
    Veel carnaval plezier en veel liefs aan allemaal.

    Opa en oma ( weer in het miezerige) Lievelde.


  • 23 Februari 2017 - 17:23

    Janine:

    WOW JOB!
    Wat een leuke verhalen heb je weer! Ik snap heel goed dat je naast al dat leuks geen zin hebt om een verhaal te typen.
    Jammer dat je de parade niet kon zien, maar ook moet stiekem ook wel hard lachen om je diarree!! hahahaha

    Veel plezier met carnaval!

    Kus,
    Janine

  • 23 Februari 2017 - 20:27

    Dianne:

    Hoi Job,

    Super leuk om weer een verslag te lezen! Ik snap ook dat het niet altijd leuk is, maar nu weten we wel wat jullie allemaal doen!! En dat vind ik weer super leuk!
    Ik wacht met smart weer af op je nieuwe verhaal!

  • 23 Februari 2017 - 21:01

    Frederique:

    Ha die Job,
    Leuk, leuk weer om van jou te lezen; ik snap dat je even geen zin had om te schrijven en ik ben blij dat je weer zin gevonden hebt, want ik geniet van jouw verhalen, hoor.
    Als jullie straks weer terug komen zul je zien dat het bos rondom de school is uitgedund. Ze zijn bezig geweest om het bos weer gezond te maken. Dit was reuze interessant om te zien, joh. Een machine die de bomen als luciferhoutjes om liet vallen en daarna direct takvrij maakte en de boomstam in stukken zaagde. De takken blijven in het bos liggen, daar kunnen jullie dan weer mooi hutten van bouwen. Dat is leuk toch?! Hoewel...jij voetbalt natuurlijk veel liever. ;-)
    Geniet nog maar mooi even met elkaar daar. Veel groeten aan Tygo, Brent, Inge en Joris. Daaag!
    Groet Frederique

  • 23 Februari 2017 - 21:30

    Oud :

    Hallo Job,

    Puf, wat ben je toch een druk baasje. Het lijkt wel dat je elke dag valantie hebt om leuke dingen te doen, maar je gaat ook nog naar school. Ik denk dat je met zo'n cijferlijst in Barchem wel 3 maanden extra vakantie hebt. Wat kunnen ze je op school nog leren.
    En met die diarree in de broek zie ik je zo rond lopen op de Lightning parade.

  • 23 Februari 2017 - 21:36

    Oud Oom Bennie:

    Niet het hele verhaal kwam erop te staan. Vervolg:

    Wat deed Naomi op Aruba, ook beetje vakantie houden of ook druk met het hockeyen. Wel leuk dat ze met jullie pp de foto ging.
    De komende weken zul je wel weer van alles mee maken. En als je zin hebt.........

    Veel plezier met de carnaval.

    Groeten uut Leutekum

    Oud oom Bennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

ik ga lekker 3 maandjes zonnen op Aruba

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 801
Totaal aantal bezoekers 6975

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 April 2017

3 maand Aruba

Landen bezocht: