opa, oma en jeeptocht - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu opa, oma en jeeptocht - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu

opa, oma en jeeptocht

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Job

31 Januari 2017 | Aruba, Wayaca

Gisteren kwamen opa en oma aan. We hebben bij de landingsbaan gekeken en zagen het KLM toestel landen. We reden gauw naar het vliegveld, anders waren we te laat. Na een tijdje kwamen ze om het hoekje lopen, toen kwamen ze uit de schuifdeur en mama was meteen helemaal hyperactief. Maar ik was ook heel erg blij dat ze er waren en omhelsde ze ook meteen en knuffelde ze ook meteen. Toen ze uit de deur kwamen en echt op het eiland waren toen zeiden opa en oma meteen, zo wat heet. Toen reden we naar huis. Deze koffers pasten wel in de kattenbak maar we gingen wel met 2 auto's dus het zat niet krappies.
Zondag hadden we een hele leuke jeeptocht. In Arikok. Arikok is een soort natuurgebied en de mensen die in Arikok werken noemen ze ook wel rangers omdat ze echt alles weten van de dieren en planten daar. Maar ze weten niet wat de indianentekeningen in de grot betekenen. Dat is wel weer jammer. In de eerste grot waar we kwamen zaten heel veel vleermuizen, mama durfde bijna niet meer te filmen, zo eng vond ze het. De 4 mannen liepen door zonder hoooooeeeeeee te zeggen maar tygo hield wel mama's hand vast. want die vond het een klein beetje eng.
Ik mocht zelf ook rijden naar de eerste grot bij papa op schoot. De eerste grot heette quardiriki cave. Na de grot reden we meteen naar de volgende grot, en die heette fonteincave. NIet dat er fonteinen in zaten maar het is een van de mooiste grotten van Arikok want er zitten 1000 jaar oude indianentekeningen in. Daarna hebben we besloten om naar de national pool te gaan. Daar mocht je alleen met 4x4 heen. Dit betekend 4-wiel aandrijving. Dat hadden wij. Bij ons gingen de achterwielen ook extra werken. Dat is 4x4. We moesten wel een half uur rijden maar het was erg leuk, een stukje reed papa niet op de weg, want dat was saai. Maar hij reed naast de weg waar allemaal grote rotsblokken lagen. Dit was echt stoer! Mama reed ook nog een stuk, die reed veel harder dan papa, naar de national pook niet echt maar verder wel.
Toen we bij de national pool waren gingen we eerst bij een kraampje chips halen, toen daarna liepen we naar de national pool. Daar keek papa eerst of het voor Tygo en mij geschikt was en dat was het.
Toen gingen we er meteen in. De stenen waren wel glad.
Het is een inham in de zee met allemaal rotsen eromheen waar ook grote golven overheen slaan. Het lijkt een beetje op een klein zwembad in de grote zee. Toen daarna gingen we nog naar de mini national pool, dat was even klimmen over een rots naar boven. Daar kwamen ook golven. Mama zat met Brent te kijken maar vond het wel een beetje eng. We sprongen ook van de rotsen af. Daarna gingen we weer terug, dat was veel korter. Toen gingen we nog naar een winkel iets lekkers halen en toen over de gewone weg. Toen kwamen we bij een stuk voor 4x4 aan,, dat nam papa niet heel serieus, want hij reed best hard en reed door een hele grote modderpool, toen kwamen we bijna vast te zitten.
Daarna wauw mama naar de vuurtoren, daar gingen we wat drinken. Daarna gingen we terug naar jay's waar we de jeep hadden gehuurd en reden daarna met papa's auto terug naar huis.

Op school gaat het goed. Tygo vindt het nu ook leuker.

Tot de volgende keer maar weer.

Ayo!

Van Job

• 01 Februari 2017 - 08:15

Jolien:

Lieve Job, wat leuk dat jullie het vliegtuig waar opa en oma in zaten hebben zien landen. Fijn dat ze goed zijn aangekomen bij jullie. Gaan jullie met opa en oma ook nog leuke dingen doen? Snorkelen of naar de mini national pool bijvoorbeeld?
    Wat leuk dat jullie een jeeptocht hebben gedaan. De jeep zag er wel gaaf uit op het filmpje. Grappig dat papa naast de weg ging rijden. Veel leuker met al dat gehobbel.
    Ik kan me voorstellen dat het in de grot met de vleermuizen eng was. Stoer dat jullie wel door liepen.
    Super fijn dat het met Tygo al beter gaat op school.
    Oja, heb je ons kaartje gekregen?
    Groetjes aan iedereen daar en heel veel plezier samen.
    Dikke knuffel van Jolien

• 01 Februari 2017 - 08:59

Oma Truus.:

Heel fijn dat opa en oma er zijn!!
    Ze zijn vast al wel in het zwembad geweest om af te koelen of niet?
    Wat hebben jullie een stoere jeeptocht gemaakt en natuurlijk heel veel mooie plekjes op het eiland gezien!
    Maar wat doet papa gevaarlijk om naast de weg te rijden over en tussen de rotsblokken door..grrr...en jij mocht ook nog rijden....en mama rijdt nog harder dan papa....?
    Ik geloof wel dat jullie het hartstikke tof hebben daar en hele bijzondere dingen doen en zien!

Ga deze week opa en oma maar erg verwennen. ( maar laten ze maar niet bij papa in een jeep gaan zitten )

Wat fijn dat Tygo het al een beetje leuker vindt op school.

Veel liefs voor iedereen. opa en oma uit Lievelde.

• 02 Februari 2017 - 13:34

Frederique:

Wauw, Job, wat een goede verhalen schrijf je toch. Ik vind het ontzettend leuk om te lezen hoe je het hebt daar en wat je allemaal beleeft. En die moeder van jou in de grot met vleermuizen...hahaha..

Ik ben blij te lezen dat Tygo het wat leuker vindt op school. Ik ben echt nieuwsgierig naar jullie verhalen over de school daar. Maar dat ga ik vast horen als jullie weer terug zijn bij ons in de units.

Dag Job, tot snel weer!! Groet Frederique