vandaag weer school en strand - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu vandaag weer school en strand - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu

vandaag weer school en strand

Blijf op de hoogte en volg Job

10 Januari 2017 | Aruba, Wayaca

Vandaag gingen we weer poco poco naar school (dat betekend rustig aan oma ;-) Dat doet iedereen hier. Op de weg rijden ze niet harder dan 40km/uur, dus we doen er ongeveer 15-20 minuten over naar school. Ik had een tekening gemaakt voor mijn meester, en wilde al alleen naar de klas lopen. Mama en papa gingen met Tygo mee, die vindt het nog niet zo fijn. Hij wil graag naar zijn school in Barchem met zijn vriendjes en zijn juf is heel streng voor de vervelende kinderen in de klas. Dat gaat echt anders dan bij ons. Mijn meester gaat dan met een dingetje rammelen (soort sambabal) of hij gaat schreeuwen. Mijn juffen in Barchem zijn altijd heel aardig. Tygo en Brent moeten de juf ook een hand geven voordat ze de klas in lopen en ook weer als ze naar huis gaan. Dan zeggen ze 'bon dia juf....'. Brent vindt het wel leuk... hij zegt nog geen vriendjes te hebben maar speelt al wel met andere kinderen. Hij vergeet telkens zijn stoel aan te schuiven en moet dan ook echt terug naar zijn plek om dit alsnog te doen. Dit doet hij dan ook keurig. Dan zegt hij 'Ayo' tegen de juf, geeft een handje en mag naar papa en mama toe lopen.
Na school mocht ik vandaag weer een boli.

Inge:
Jeetje, wat een spanning komt er op de kinderen en ons af... een nieuwe school. Dat is niet niks kan ik je vertellen.
Job heeft het leuk, die deed vandaag de dap met andere kinderen -> zo fijn om te zien dat hij zich zo makkelijk aanpast en al vrienden heeft.
Hij doet er ook echt wat voor, maakt makkelijk contact en straalt uit dat hij contact wil.
Tygo vindt het ontzettend spannend. Hij huilt nog veel op school en gaat veel naar het schoolhoofd toe. Die zit in het begin van het schoolgebouw en die kan hem dan zien aankomen. Hij wil dan de calendulazalf op zijn muggenbulten maar huilt dan ook erg en wil graag dat papa en mama gebeld worden. De directrice heeft hier (gelukkig) nog niet aan toegegeven omdat hij er echt even doorheen moet. Hij ziet alleen nog maar de nare dingen van school. Een boze juf (en dat gaat echt anders dan in Barchem hoor) die zelfs met dingen gooit. Tygo kan daar gewoon echt niet goed tegen. Is sfeergevoelig en het schoolhoofd gaf ook aan dat die klas ontzettend zwaar is, met veel 'probleemkinderen' waar ze haar handen aan vol heeft. Ze heeft veel oog voor Tygo, hij mag bij haar in het kantoor zijn werkjes doen en mag haar helpen in het magazijn en hij mag bij Job kijken als hij wil. In de pauze speelt hij wel op het plein, dat wil hij dan ook zelf. Hij gaat dan niet naar Job toe maar voegt zich bij zijn eigen klas. Dat stemt ons wel weer positief. Vandaag was hij iets beter te spreken over de dag. Hij zei dat het 'soms wel leuk was' . Ook aangegeven bij hem dat hij ook zelf moet proberen er wat leuks van te maken, dan kunnen de kinderen in zijn klas die dat proberen niet alleen. Morgen maar weer afwachten.
Brent gaat echt naar een kleuterschool. Zo leuk om al die kleutertjes te zien bij elkaar. Meisjes met die kleine vlechtjes en knotjes en jongetjes met kroeshaar... en dan daar 1 zo'n klein, hoogblond koppie tussen. Lachend en met zijn tong in zijn wangzak omdat hij het spannend vindt. Hij gaat met plezier de klas in, hangt zijn tas aan een haakje (er mogen er meer aan 1 haak, wat Brent heel vreemd vindt). Hij moet dan de juf een hand geven en mag gaan zitten. Daarna gaan ze de kring in. Als we hem ophalen zit hij keurig aan zijn tafeltje te luisteren naar wat de juf zegt in het Papiaments... hij maakt er niks van maar heeft het hoogste woord als hij bij ons aan komt. Hij had vandaag tijdens schooltijd in de pauze een boli gekocht. Vond hij erg leuk en lekker.

Na schooltijd lekker met de jongens thuis gegeten en daarna naar het strand. Blauwe zee, wit strand en mooi weer. In de golven duiken en de schooldag vergeten (voor Tygo).

Morgen weer een dag, maar Tygo zei in bed wel dat hij toch Aruba niet had willen missen, dat hij het verder wel heel erg leuk vindt, en daar doen we het dan voor.

• 11 Januari 2017 - 07:21

Oma Gerry:

Dat is fijn om telkens te lezen hoe het gaat bij jullie. En nu weet ik ook dat poco poco, rustig aan is, Job.
    wat goed dat je het zo flink doet op school en Brent ook. Voor Tygo duurt het iets langer, maar zal ook wel een leuk vriendje vinden om mee te spelen. en weer huiswerk gehad?
    Hier is het koud en kunnen we alleen binnen zwemmen.

• 11 Januari 2017 - 13:07

Oma Truus.:

Bon dia allemaal,

Wat hartstikke fijn om elke keer iets te lezen hoe het daar op Aruba gaat!!!
    Job, wat kun jij het allemaal leuk vertellen!!
    Volgens mij wennen jullie hèèl snel aan de poco poco levensstijl?!
    Leuke foto`s!
    Ayo

• 11 Januari 2017 - 18:46

Teun. Hulshof:

ik heb een Lieve juf renee en Een tesa demi ! Ik mis jullie ik. Denk jullie mij ook. en ik. Vind het leuk op school. En huilt tygo nog. Op school en vind brent het nu leuk op school
    ?en bellen jullie Ons nog Een keer job tygo en brent groetjes teun.

• 11 Januari 2017 - 18:50

Teun Hulshof:

Xxx

• 11 Januari 2017 - 18:50

Roos Hulshof:

job tygo brent jorls inge
    knuffel kusujes ROOS
    xxx

• 11 Januari 2017 - 23:24

Dianne :

Hoi Job en Inge,

Echt heel leuk, die verhalen. Super om te lezen!!
    En de foto's zijn ook zo mooi. Jullie doen veel leuke dingen zo te zien.

Het gaat Tygo vast lukken. Geef hem maar een dikke knuffel van mij!

Kus Dianne.