2e week voorbij en snorkelen - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu 2e week voorbij en snorkelen - Reisverslag uit Wayaca, Aruba van Job Spiekker - WaarBenJij.nu

2e week voorbij en snorkelen

Door: Job

Blijf op de hoogte en volg Job

22 Januari 2017 | Aruba, Wayaca

Deze week was weer heel leuk. Ik mocht dinsdag een broodje kroket en een blikje drinken bestellen op school. Dat kan hier allemaal. Op dinsdag en donderdag hebben ze broodjes kroket. De kroket proefde heel anders dan in Nederland. Hij was harder van binnen en er zaten geen ribbeltjes op de buitenkant. Hij was wel heel lekker. Iedere dag bestellen sowieso wel 2 kinderen broodjes of drinken. Ik krijg altijd drinken en brood mee naar school. Soms doe ik het in het broodrooster als er kaas of worst op zit. Meester Quancho heeft zo'n rooster in de klas staan. Maar soms in de ochtend gaat hij heel hard roken omdat hij haast kapot is. In de klas is wel airco, dus het is wel koel in de klas. In de pauze voetbal ik soms of ik speel met de andere kinderen.
Gisteren zijn we naar Wendy's geweest. Dat was heel erg lekker. Wendy's is een winkel waar je alleen broodjes chicken en broodjes hamburger kunt kopen en patat en mama nam een salade. Tygo liet de sprite per ongeluk vallen, dat ruimden de mensen van Wendy's weer op. Wij zeiden 'Danki'. Mijn ogen waren groter dan mijn maag want ik kon hem niet helemaal op. Maar dat kwam ook omdat ik mijn hoofd stootte aan de rugleuning van mijn stoel, daardoor kreeg ik hoofdpijn.
Toen die dag daarna gingen we snorkelen. We kwamen langs een keiblauwe zee waar je 50 meter verderop nog de grond kon zien. Daar moest mama natuurlijk weer een foto van maken. Papa had zijn fototoestel niet mee, dat was wel heel erg dom van hem want het was heel erg mooi.
Toen kwamen we aan, ongeveer 400 meter verderop. We gingen niet meteen snorkelen. We gingen ons eerst insmeren en allemaal regeldingetjes op het strand doen. Toen ging we wel daarna meteen snorkelen. Eerst mama, Tygo en ik. Brent vond het niet zo leuk want die kon daar niet staan. Maar wij zagen duizenden vissen, grote, kleine, middelmatige en allerlei kleuren.
Ik ging met papa daarna ongeveer 30 meter verderop dan waar ik met Tygo en mama ging. Daar zagen we een hele school vissen die waren zo groot als mama's onderarm, behalve haar hand. Ik heb nog gefilmd, dat was de eerste keer onder water, dus heel moeilijk en de film is erg bewogen. Maar ik heb hem wel toegevoegd. Sorry, bleek later dat dit niet lukt. Je ziet vooral op het eind een heeeeeele grote dikke vis. Dus dat filmpje moet je echt kijken. Maar ook die andere, want daar danst Tygo heel erg raar. De filmpjes lukken dus niet. De foto's komen een andere keer.
Daarna ging mama nog met Tygo en Brent in het ondiepere snorkelen en Brent wilde toen niet meer stoppen. Hij zag allerlei vissen. Hij zei ook dat hij een hele lange oranje met zwarte vis had gezien. Die wou ik ook wel heel graag zien, ik zoekte en zoekte maar ik kon hem niet vinden.
We zijn allemaal behalve Brent, heeeeeeeel erg verbrand terwijl we wel heel vaak ingesmeerd hebben. Maar de zon scheen zo fel en het water weerkaatst ook zegt mama.
Daarna ging in in ons zwembad relax lezen in het ligbed en daarna gingen we barbequen. Het was weer heel erg leuk. Tot de volgende keer allemaal. groetjes, Job

  • 23 Januari 2017 - 11:17

    Janine:

    Hai Job,

    Wat een geluk dat je daar lekkere dingen kan halen op school.
    Wat gaaf zeg snorkelen!
    Jammer dat de filmpjes het niet doen, maar ik zie ze graag als jullie weer terug zijn!

    x Janine

  • 23 Januari 2017 - 11:18

    Job Hummelink:

    Haa Job,

    Weer zo'n leuk verhaal!:) Wat een lekkere dingen hebben jullie op school. En wat gaaf, het snorkelen. Ik kijk alweer uit naar het volgende leuke verhaal dat je gaat schrijven:)

    Kunnen de jongens op het schoolplein goed voetballen?

    Groetjes,


    Job Hummelink

  • 23 Januari 2017 - 11:37

    Oma Gerry:

    Wat een avonturen maken jullie mee. Snorkelen, waarbij je heel veel mooie vissen ziet en broodje kroket eten op school. Wat naar dat jullie zo verbrand zijn. Ik hoop dat het niet zo zeer doet en dat de rode kleur snel verandert in bruin. Het is wel leuk om steeds zo'n lang verhaal van jou te lezen. Je hoofdpijn is toch wel overgegaan? Ik ben ook wel benieuwd naar de filmpjes, maar die kijken we wel als je terugkomt. Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het er uit ziet als Tygo raar danst. Toen moesten jullie zeker heel hard lachen.
    Ik hoop dat je weer een fijne week hebt. Groetjes aan papa, mama, Tygo en Brent en ook voor jou natuurlijk. Ook van opa Henri.

  • 23 Januari 2017 - 11:42

    Oma Truus.:


    Wat hebben jullie het daar toch leuk zeg!!
    Jullie kunnen daar snorkelen in het water en wij kunnen hier schaatsen op het water!
    Wat een verschil!
    Maar wat dom van papa om het fototoestel niet mee te nemen.
    Dan hadden we nu ook mooie foto`s ervan op je blog kunnen zien.
    Misschien komt dat nog want jullie zullen vast en zeker nog wel een keer gaan snorkelen.
    Vervelend dat jullie zo verbrand zijn.

    Niet te veel en te vaak kroketjes eten op school hoor!
    Dan moet je er straks weer van afkicken want die hebben ze in Barchem op school niet.

    Liefs, oma en opa.

  • 23 Januari 2017 - 19:12

    Dianne:

    Hoi Job!

    Weer een ontzettend leuk verhaal!! Top en leuk zeg wat jullie daar allemaal doen! Ik ben super jaloers!!! Ben heel benieuwd naar de mooie vissen en de leuke filmpjes!
    Ik hoop voor jullie dat de pijn van het verbranden snel overgaat!

    Zullen wij ook nog een keer Skypen?

    Groetjes en veel liefs daar! Knuffel!

  • 29 Januari 2017 - 16:23

    Niek :

    mooi verhaal groetjes niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

ik ga lekker 3 maandjes zonnen op Aruba

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6979

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 04 April 2017

3 maand Aruba

Landen bezocht: